Električni romobili s jednim punjenjem baterije imaju određeni doseg (a ne domet). Kako povećati taj doseg i prevaliti što veću udaljenost?
Vožnja električnog romobila (e-scootera) i automobila ne razlikuje se previše, uvjerit ćemo vas kroz ovaj tekst. Koncepcijski, to su dva različita stroja, ali i jednom i drugom je svrha prevesti osobe i predmete od točke A do točke B.
Pri tome morate paziti i na potrošnju (goriva i električne energije). Razlog nije samo novčane naravi nego i praktične, ali u konačnici i ekološke. Ne zaboravite paziti i na bateriju pa krenimo od tog dijela električnih romobila.
Punjiva baterija osjetljiva je na često punjenje i pražnjenje, ne odgovara joj niti punjenje do 100 posto, ali niti mali kapacitet. Idealno bi bilo bateriju držati u području napunjenosti od 20 do 80 posto. Možete bateriju puniti i do 100 posto, ali to učinite samo ako ćete odmah krenuti na put. Isto to vrijedi i za električne automobile.
Pregrijavanje baterijskih članaka koji se neće odmah eksploatirati nije dobro za bateriju, niti uz najskuplji baterijski sustav upravljanja (battery management system). S time se bore mnoge tvrtke u svijetu, a cilj je na što bolji način upravljati punjenjem i potrošnjom.
Stoga, bateriju romobila napunite do vrha prije nego li krećete na vožnju. S obzirom da znate koliko traje punjenje baterije, vrlo lako možete to i planirati, bilo kod kuće ili u uredu, ako na posao idete s dva kotača, ali bez pedaliranja.
A sad slijedi vožnja. Naravno, budite oprezni što se tiče brzine vožnje jer pad s romobila nije baš ugodan. Prilikom starta se obavezno odgurajte i tek onda dodajte gas. Dodavanje gasa ne bi smjelo biti „odmah do daske“. Kao što to ne radite s automobilom, nemojte niti s romobilom. Najveća potrošnja energije je prilikom starta – to je jedan od razloga što gotovo svi novi automobili na tržištu imaju hibridni pogon te pri staru koriste električni motor.
Lagano ubrzavajte a zatim održavajte konstantnu brzinu vožnje, kad god je moguće. Svaka promjena (kočenje / puštanje gasa / ubrzavanje) troši veliku količinu energije. Probajte predviđati situaciju, kao što to radimo u prometu.
Ukoliko moramo savladati neku kraću uzbrdicu, taj dio prehodajte kako biste se malo i razgibali, a istovremeno ćete uštedjeti i čuvati bateriju te okoliš. Savladavanje uspona najveći je napor za električne romobile. Čak i ako vozite meanIT L10 romobil s 10“ kotačima koji daju bolju stabilnost u vožnji.
L10 ima bateriju velikog kapaciteta od 10 h te nudi dobru autonomiju odnosno doseg do 30 kilometara s jednim punjenjem baterije. Naravno, tu govorimo o velikom broju parametara: o masi vozača, o konfiguraciji terena, koliko često se koči i ubrzava, kakav je stil vožnje, puše li vjetar u leđa ili u prsa, a bitna je i vanjska temperatura.
Baterije ne vole niske temperature pa vožnja električnim romobilom u zimskim mjesecima znači barem 10 ili 20 posto manji doseg. Možda i koji postotak više. Pripazite i na lokve vode na koje naiđete na stazi – iako je kućište romobila zaštićeno, zapljusnete li donji dio dovodite u opasnost bateriju.
Bitna je i brzina vožnje. Idealno bi bilo voziti se brzinom između 10 i 15 km/h – tada ćete lako moći predviđati situaciju, pravovremeno uočiti rupu na stazi, a ne naglo kočiti i zatim naglo ubrzavati kako biste nadoknadili izgubljeno. Nemojte vožnju romobilom shvaćati svaki dan kao utrku.
Kako produžiti autonomiju kad je baterija pri kraju? Probajte se što više pognuti prema naprijed kako biste smanjili otpor vjetru i povećali aerodinamiku. Obavezno stanite na sredinu površine za stajanje, kako biste omogućili raspored mase u omjeru što bližem 50:50. Pri manjim brzinama se obavezno odgurnite nogom.
Nemojte koristiti LED lampu bez potrebe. Zašto ne biste nabavili i postavili na romobil prednju i stražnju lampu za bicikl ako se vozite noću. Koštat će vas to samo 20-ak kuna. Pri svakom prelasku preko pješačkog prijelaza i semafora obavezno hodajte uz romobil. Bit ćete sigurniji, a i manje ćete strašiti vozače automobila kojima dolazite sa strane.
Spomenuti meanIT L10 romobil s 10-inčnim kotačima putem ekrana omogućuje odabir triju različitih brzina vožnje tako da možete voziti pod punim gasom u drugom stupnju, a to znači manju potrošnju, sigurniju vožnju i veći doseg. Ustreba li vam snaga, uz motor od 350 W i maksimalnih 25 km/h u gradu ćete jako brzo doći do bilo koje točke. Još kad bismo vas mogli nagovoriti da koristite zaštitnu kacigu – dobro će vam doći ne samo zbog sigurnosti nego i zbog aerodinamike pa samim time i većeg dosega s jednim punjenjem.
Zadnji komentari