Select Page

Romobili su i na hrvatskim prostorima postali učestala pojava uz koje građani rješavaju svoj transport od točke A do točke B. Ali, nije baš sve tako jednostavno u praksi

 

U Francuskoj je nedavno donesen zakon o električnim romobilima kojim se zakonski regulira prometovanje prometala koje je izazvalo veći broj nesreća, a za one koji ne budu poštovali zakon predviđena je kazna od 135 dok će se 1500 eura kazne naplatiti onima koji budu vozili prebrzo.

Iako je većina električnih scootera odnosno romobilima ograničena na brzinu vožnje do 25 km/h, postoje romobili koji mogu potegnuti i dvostruko više. U Hrvatskoj se na romobile gleda kao na pješake jer ga zakon ne smatra električnim biciklom. Iako imaju velike sličnosti s njima.

 

 

Bicikl je vozilo s najmanje dva kotača, pokreće se isključivo snagom vozača ili je opremljeno pedalama i pomoćnim električnim motorom najveće trajne snage do 0,25 kW uz maksimalnu brzinu vožnje do 25 km/h.

Romobilom se, prema hrvatskim zakonima, ne smije voziti po kolniku na kojem prometuju motorna vozila pa su zato zauzeli pješačke staze. U francuskom je pak zakonu odnedavno definirano kako se ne smiju voziti po pješačkim stazama nego po kolniku po kojem se vozi maksimalno 50 km/h. Za sada nije zakonski ograničena brzina vožnje električnih romobilima po francuskim prometnicama, ali se očekuje da bude napravljeno već sljedeće godine.

Francuzi su donijeli pet dobrih stvari o električnim romobilima: vozači električnih romobila ne smiju se voziti sa slušalicama u ušima, ne smiju prevoziti druge osobe, smiju ih voziti osobe starije od 12 godina, moraju se kretati biciklističkim stazama ukoliko postoje pored kolnika te ne smiju prometovati u smjeru suprotnom od odvijanja ostalog prometa.

 

 

Iako se na hrvatskim prostorima moraju voziti zajedno s pješacima, ne moraju nužno jedni drugima smetati niti predstavljati opasnost. I dok su romobili opasni zbog svojih malenih kotača te tako više predstavljaju opasnost za same vozače nego za pješake, problem pješacima je njihova nečujnost dok se kreću pa ih ne mogu na vrijeme primijetiti. Stoga bi se vozzači romobila trebali ponašati poput biciklista i zvučno upozoriti pješake na svoje prisustvo.

Vozači romobila često zanemaruju težište samog romobila kojem se ono mijenja nakon što vozač stane na njega. Tada je težište puno više od 10 do 15 centimetara i romobil se može ponašati nepredviđeno. zato je vrlo bitno dobro poznavati stazu po kojoj se krećete. Ne poznajete li stazu, vozite se bitno manjom brzinom od maksimalne kako biste mogli pravovremeno reagirati.

 

Preklapanjem romobila e-85 jednostavnije je prenošenje nakon završetka vožnje

 

Iako postoje pobornici zabrane korištenja električnih romobila, oni su izuzetno korisna prijevozna sredstva koja troše iznimno malo električne energije pa ih možemo smatrati i ekološkima. Ne zauzimaju niti veliki prostor, bilo pri parkiranju niti pri držanju kod kuće (mnogi nemaju spremište za bicikle), a nisu niti teški masom od 10 do 15 kilograma. Mogu se preklopiti, čime se povećava praktičnost nošenja u rukama.

Promjer kotača na primjeru romobila meanIT e85 je 21,5 centimetara (8,5 inča) te spada među veće u ponudi na hrvatskom tržištu. Baterija se puni za oko četiri sata, masa romobila je 13,1 kilograma, a maksimalno uz motor snage 250 W može voziti 25 km/h. U vožnji pomažu i dvije različite brzine vožnje koje se mogu podesiti i tako ograničiti brzina voženj, ima prednje i stražnje svjetlo, zvonce za upozorenje drugim sudionicima.

Autonomija vožnje s jednim punjenjem baterije od 216 Wh je od 10 do 22 kilometra, ovisno o masi i visini vozača, nagibu terena, broju startanja, kočenju, vjetru.

 

meanIT Romobil e-85 mogu voziti i odrasli i djeca, a vožnja se savlada kroz samo nekoliko minuta

Pin It on Pinterest

Share This