Select Page

Isprobali smo električni automobil s kojim smo se vozili za 0 kuna. Zatim smo “uskočili” na električni romobil i opet se vozili za 0 kuna.

Električni automobili stižu i na naše prometnice! Uvjerili smo se u to na nedavno završenom Zagreb Auto Showu na kojem je bilo izloženo desetak električnih automobila. Sjeli smo u jedan od izloženih elektroautomobila i zaputili se najprije do punionice, kako bismo napunili baterije. Nakon pola sata baterija je bila napunjena do vrha, a putno računalo nam je pokazalo da možemo prevaliti oko 280 kilometara. Uz jednu vrlo bitnu napomenu: na punjenje baterije automobila nismo potrošili niti jednu lipu. U Zagrebu, ali i u cijeloj Hrvatskoj postavljene su mnogobrojne električne punionice na kojima se punjenje baterija ne naplaćuje. I tako će ostati još dugo vremena, dok se naplata kroz neko vrijeme može očekivati samo na autocestama.

Naš automobil podržava brzo punjenje i bateriju smo napunili na 29 minuta. S tim punjenjem možemo prijeći sasvim solidnu udaljenost, a vozimo li se samo po gradu moglo bi nam to biti dovoljno za cijeli tjedan. Ustreba li nam električne struje, možemo je besplatno pronaći i u gotovo svim trgovačkim centrima te u javnim garažama. Što je najbolje, s obzirom da u gradovima nema velikog broja elektrovozila, na ovaj način uvijek imamo i besplatno parkiranje. Na primjer, idemo li u centar grada Zagreba, pored gradskog poglavarstva se nalaze četiri mjesta za punjenje. Uključimo li sporije punjenje, koje će trajati do nekoliko sati i na taj način ćemo produžiti vijek baterije našeg automobila, možemo puno toga obaviti u centru grada, bez da smo prethodno tražili slobodno parking mjesto i platili za njega barem 20 kuna.

Trebamo li vozilo puniti dok smo na poslu, poslodavac i vlasnik tvrtke najčešće neće imati ništa protiv toga jer plaćaju paušalni račun za električnu energiju. Punimo li vozilo kod kuće, na “šuko” utičnicu, to će trajati oko 13 sati u našem slučaju s baterijom kapaciteta 28 kWh, a potrošit ćemo 10-15 kuna. Pretvoreno u kilometre, potrošnja električne energije preuzete u noćnim satima omogućila nam je da se za cca 8 kuna vozimo 100 kilometara. Dakle, to je manje od jedne litre goriva na 100 kilometara.

 

Električni romobil meanIT e50

Na isti se način možemo voziti s još jednim električnim vozilom, sve popularnijim u našim gradovima, a to je električni romobil. Princip je isti kao i kod električnih vozila – imamo električni motor, bateriju i punjenje. Istina, romobil nećemo ostaviti na punjaču negdje vani jer to nije tako niti zamišljeno nego ćemo romobil napuniti kod kuće ili pak na poslu. I to u uredu, pored našeg stola dok se romobil nalazi ispod stola. I to nas neće ništa koštati.

Isprobali smo električni romobil meanIT e50 dostupan u domaćim trgovinama po povoljnoj cijeni, a maksimalna brzina koju postiže je 18 km/h. Može potegnuti čak i do 20 km/h, ovisno o masi i visini vozača, o nagibu terena, o vjetru koji puše u leđa, o vanjskoj temperaturi. Naime, kao što vanjska temperatura znatno utječe na doseg električnih automobila, koji može biti manji i za 50-100 km, tako je i kod romobila. Autonomija romobila meanIT e50 je oko 18 kilometara što znači da romobil možemo napuniti na poslu, otići do kuće i sljedeći se dan vratiti do posla. Odličan je i za odlazak po kruh i mlijeko u trgovinu nekoliko ulica dalje, lagan je te se bez poteškoća nosi u ruci, prethodno preklopljen sa samo jednim klikom.

Pokreće ga motor snage 250 W smješten na prednjem kotaču promjera 5 inča (12,5 cm), a baterija je kapaciteta 105 Wh. Za ubrzavanje i kočenje koristi se električna struja, moguće je kočenje i nogom, a za vožnju po noći ima ugrađenu LED lampu. Putem putnog računala pratimo kapacitet baterije, brzinu vožnje, prijeđene kilometre i vrijeme vožnje. Ostanemo li bez struje, uvijek imamo dvije noge i možemo ovaj romobil koristiti kao klasični romobil, uz odgurivanje nogom. Naša vožnja u električnom automobilu i na romobilu meanIT je bila vrlo zabavna, morali smo romobil posuditi i djeci koja za 10 sekundi već upravljaju, a zgodno je što postoje i tri brzine vožnje pa maloj djeci možemo uključiti sporiju vožnju, dok se ne nauče. Stiglo je proljeće, ne moramo tražiti parking, a do posla se vozimo po svježem zraku, uz znatiželjne poglede prolaznika i onih koji čekaju tramvaj. Za vožnju romobilom nije nam potrebna tramvajska karta, nema kontrolora, a možemo se voziti praktički besplatno.
Pogledajte kako smo se mi vozili s romobilom meanIT e50:

 

Pin It on Pinterest

Share This